موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در حمایت از خبرنگاران تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: پیش نویس این طرح با همکاری واستفاده از نظرات خبرنگاران تدوین و برای تصویب به مجلس و دولت ارائه می شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی در حمایت از خبرنگاران تقدیم دولت و مجلس می کند

 بابک نگاهداری، صبح امروز و  در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن امام خمینی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد پس از شنیدن مسائل و مشکلات  خبرنگاران  رسانه های جمعی که عمدتاً حول  و حوش حقوق مادی و معنوی این قشر مطرح بود، گفت: ما در مرکز پژوهش‌ها با خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی به نوعی همکار هستیم و همه روی یک موضوع که همان واقعیات جامعه است  کار می کنیم.  یعنی کار ما تحلیل واقعیات و کار شما اطلاع رسانی واقعیات است لذا در صورت تعامل فکری می‌توان به بهترین شکل برای رفع مشکلات بهتر جامعه حرکتی رو به جلو داشت.

وی با اشاره به این که سعی  مرکز پژوهش های مجلس بر این است که صادقانه و شرافتمندانه درباره واقعیات  کار کند،  تصریح کرد:  ما همواره تلاش کرده ایم تا استقلال کارشناسی را در پرداختن به واقعیات حفظ کنیم و اجازه ندهیم  رویکردهای مداخله جویانه ما را از مسیر کار پژوهشی  درست، دور  و بازدارد.   

وی با بیان این که شرافت شما خبرنگاران نیز در امانت داری خبر است، افزود: این قشر باید  واقعیات را انعکاس دهند. ضمن این که  تلاش همه ما باید حفظ منافع ملی و حرکت با قدرت و با شجاعت در راستای پیشرفت کشور باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین با تأکید بر اینکه مرکز متبوعش  هیچ‌گاه به دنبال سیاسی کاری نبوده است، گفت: گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها براساس کار کارشناسی و بدون توجه به نگاه سیاسی تهیه می‌شود در همین راستا مرکز پژوهش‌ها با تمامی دولت‌ها تعامل حداکثری دارد اما با هیچ دولت و نهادی معامله نمی کند.

نگاهداری با اشاره به دغدغه خبرنگاران برای تهیه طرحی در راستای حمایت از خبرنگاران و سازمان نظام صنفی رسانه نگاران  گفت:  مرکز پژوهش‌های مجلس  با همکاری خبرنگاران تا ۲ ماه دیگر  طرحی در حمایت  از این قشر تدوین و به مجلس  و دولت ارائه می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.